Bursa’da inşaat mühendislerinden çarpıcı değerlendirme


BURSA (İGFA) – İMO Bursa Şubesi, 2024 yılını kıymetlendirdi.

Kaçak yapılaşma, kentsel dönüşüm ve lokal idare uygulamaları, yasa ve yönetmelikler, sanayi, konut, yeşil alanlar, tarım yerleri, ulaşım, trafik, mühendislik eğitimi, mühendislerin çalışma şartları ve sarsıntı başlıkları altında el aldıklarını belirterek tespitlerini kamuoyu ile paylaşan Bursa Şubesi Başkanı Serdar Atilla Erdem inşaat mühendisliği mesleği özelinde ve mühendislik penceresinden Bursa’da yaşanan gelişmeleri kıymetlendirdi.

İMO Bursa Şubesi Başkanı Erdem, il genelinde “Kaçak Yapılaşma Kültürü” oluştuğuna dikkati çekerek, “Uzman değerlendirmelerine nazaran Bursa’daki yapı stokunun yaklaşık yüzde 60’ının kaçak yapılardan oluştuğu belirtilmektedir. Bu durum, bilhassa zelzele riski taşıyan Bursa’mızda önemli tehlikeler oluşturmaktadır. Başta devlet olmak üzere mahallî idareler ile birlikte kaçak yapılaşmayla gayret kapsamında çeşitli tedbirler almıştır. Kentsel Dönüşüm de aslında yapı stoğumuzu kaçak olmaktan çıkarabilmek ismine kıymetli uygulamalardan biridir. Emsal artışı, kira yardımı üzere kolaylıklar ile sürecin hızlanması için çalışmalar başlatılmış olsa da son yıllarda yaşanan ekonomik kriz ve vatandaştaki yanlış dönüşüm şuuru kentsel dönüşümün önünü adeta bıçak üzere kesmiştir. İnşaat bölümünde yaşanan gereç maliyetlerindeki artış, halkın alım gücündeki düşüş, yüksek kredi faiz oranları, günümüz şartlarında düşük kalan kira yardımı üzere etkenler ve vatandaşın kentsel dönüşüme bakış açısında oluşan yanlış şuur dönüşümün önündeki en büyük mahzurlar olarak karşımızda durmaktadır. Mahallî idareler ile tekraren sefer yaptığımız görüşmeleri bir defa daha hatırlatmakta yarar görüyoruz. Bursa genelinde hemen ve acilen yapı stoğu envanter çalışmasına başlanması gerekmektedir. İMO Bursa Şubesi olarak lokal idareler ile yapacağımız protokoller sonucunda biz bu işi layıkıyla ve süratle yapabileceğimizi bir sefer daha hatırlatmak istiyoruz” diye konuştu.

2025 yılında kanun koyuculardan beklentilerini de sıralayan Fazilet, “Şantiye şefliği sistemin her şantiyeye bir şef ve tam vakitli şef olarak uygulamaya geçilecek biçimde düzenlenmesi, 1938 yılında yürürlüğe giren 3458 sayılı Mühendislik ve Mimarlık Hakkındaki Kanun’un güncellenerek çağına uygun, meslektaşlarımızın hak ve sorumluluklarının olması gereken düzeye getirilecek biçimde düzenlenmesi, bunun yanı sıra iptal edilen SGK Protokolünün tekrar yürürlüğe alınarak inşaat mühendislerinin işe başlama minimum fiyatının de acilen bir tarifeye bağlanarak hayata geçirilmesi gerekmektedir” dedi.

Hedeflere ulaşabilmek için proaktif bir yaklaşım ve uzun vadeli yatırımların kaide olduğunu kaydeden İMO Bursa Şube Başkanı Serdar Atilla Erdem, “Bu durum dikkate alınmazsa yakında; Bursa trafiğinin, İstanbul trafiğini aratmayacak düzeye ulaşacağı aşikardır. Şubat ayı içerisinde İMO Bursa Şubesinde yapacak olduğumuz Ulaşım Çalıştayı ile kentimizin ulaşım konusundaki tespit ve tahlil tekliflerimizi kamuoyuyla paylaşacağız” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir